Svetainės puslapiai, kuriuos privalo turėti kiekvienas verslas
Jūsų svetainė greičiausiai yra pirmoji vieta, kur jūsų klientai pradeda jus pažinti, todėl labai svarbu pateikti visą būtiną informaciją taip, kad ji kurtų pasitikėjimą ir patikimumą vartotojams. Ką ir kaip pristatote savo svetainėje turi tiesioginį poveikį jūsų verslo rezultatams, pardavimams.
Ankščiau esame išleidę straipsnį kuriame apžvelgėme klaidas, kurių reikia vengti kuriant internetines svetaines. Dabar pateiksime Jums svetainių puslapius, kurie yra būtini kiekvienoje internetinėje svetainėje.
Jūsų svetainė turėtų būti kuriama atsižvelgiant į tikslinę auditoriją, į tai, ką norite, kad ji sužinotų, ir į veiksmus, kurių norite, kad ji imtųsi. Ar norite, kad lankytojai perskaitytų straipsnį? Sužinotų apie naują paslaugą? Prenumeruotų naujienlaiškį ar Įsigytų produktą?
Šio straipsnio struktūra suskirstėme į:
- Puslapiai, kuriuos turi turėti kiekviena svetainė
- Puslapiai, kuriuos verta turėti
Puslapiai kuriuos privalo turėti kiekviena svetainė
Pagrindinis puslapis (angl. Homepage)
Jūsų pagrindinis puslapis yra Jūsų vartotojų 'pagrindinis įėjimas'. Nors ne kiekvienas lankytojas įeina į pagrindinį puslapį (pvz., dėl paieškos rezultatų ar skelbimų), daugumai lankytojų tai yra pirmasis puslapis, kurį jie aplanko. Ką būtina pridėti į pagrindinį puslapį?:
- Pagrindinę antraštę (h1) ir žemesnės eilės antraštės. Pagrindinio puslapio pirmo lygio antraštė turi nusakyti Jūsų svetainės tematiką, tai svarbu ne tik vartotojams, kad jie geriau suprastų verslo sritį bei svetainės paskirtį, bet ir paieškos sistemoms, SEO rezultatams.
- Aprašymas apie paslaugas ar siūlomus produktus
- Nuororods vedančios į pagrindinius, svarbiausius produktus ar paslaugas
- Kvietimo veikti (angl. Call-to-action, CTA) mygtukai. Jei Jūs teikiate paslaugas, palikite mygtuką vedanti į kontaktų formą, laikų rezervacijas. Jei tai elektroninė parduotuvė sukurkite mygtukus veikti, tokius kaip "pirkite dabar" ir kita.
- Klientų atsiliepimai. Naujas lankytojas, nežinantis apie Jūsų verslą, ieškos patikimos informacijos internete. Kad parodytumėte savo paslaugų ar produktų patikimumą, rekomenduojama į pagrindinį puslapį įdėti klientų atsiliepimus.
Lankytojai per kelias sekundes nusprendžia, ar svetainė, kurioje jie lankosi yra tinkamas, ar ne. Įsitikinkite, kad iš karto patraukėte lankytojo dėmesį, orientuokitės į vartotojo poreikius.
'Apie mus' puslapis (angl. About us)
Svetainės puslapis apie įmonę, komandą ar prekinė ženklą yra labai svarbus kuriant tikslinės auditorijos bei potencialių klientų pasitikėjimą. Jis ne tik suteikia Jūsų verslui patikimumo, bet ir padeda užmegzti ryšį su skaitytojais, pristatydamas už įmonės slypinčius žmones ir verslo istoriją.
Įtraukite keletą įdomių faktų, komandos nuotraukų, svarbių įvykių, įmonės vertybių. Pridėkite verslo viziją ir misiją. Pridėkite informaciją, kuri leidžia išsiskirti iš konkurentų.
Kontaktų puslapis
Jūsų kontaktų paslapio dėka svetainės lankytojai gali su jumis susisiekti. Įrašykite savo įmonės pašto adresą, telefono numerį, el. pašto adresą, socialinių tinklų nuorodas, vietą žemėlapyje ir darbo laiką - viską, kas aktualu potencialiam klientui. Tiesa, prašykite tik būtinos informacijos. Pavyzdžiui, jei jums nereikia telefono numerio, jo ir neprašykite. Sukurkite kontaktų formą kuo paprastesne.
Jei žmonės ieško informacijos pakartotinai, taip pat galite įtraukti nuorodas į DUK (dažniausiai užduodamų klausimų) puslapį. Tai padės išlaikyti žmones jūsų svetainėje, sukurs geresnę naudotojų patirtį.
Rekomenduotume integruoti kontaktų forma su reCAPTCHA, užkirsite kelią nepageidaujamų laiškų siuntimo robotams susisiekti ir siųsti Jums netikras užklausų formas.
Produktų puslapis (jei tai internetinė parduotuvė)
Produktų puslapis yra vienas svarbiausių e. parduotuvės elementų, nes būtent čia lankytojai priima sprendimą pirkti. Gerai sukurtas produktų puslapis turėtų būti aiškus, patrauklus ir informatyvus – jame turi būti aukštos kokybės produkto nuotraukos, išsamus aprašymas, kaina, turimos produktų variacijos (pvz., spalvos, dydžiai), pristatymo informacija ir aiški „Pirkti“ arba „Į krepšelį“ mygtuko vieta. Taip pat svarbu pateikti klientų atsiliepimus, nes jie suteikia pasitikėjimą prekėmis. Siekiant didesnio konversijų rodiklio, verta įtraukti susijusių ar rekomenduojamų produktų sekciją bei aiškiai nurodyti grąžinimo ir garantijos sąlygas. Kuo sklandžiau klientas ras visą reikalingą informaciją, tuo didesnė tikimybė, kad jis atlikspirkimą.
Didelės e. parduotuvės turėtų siūlyti prekių pasirinkimo filtrus, kad lankytojai galėtų lengvai atrasti produktus pagal atitinkamas spalvas, dydžius ir pan.
Paslaugų puslapis (jei siūlote paslaugas)
Paslaugų puslapyje aprašomos visos jūsų paslaugos. Nors tai skamba paprastai, tačiau gudrybė yra tai sutvarkyti taip, kad skaitytojui būtų aišku, paprasta ir lengvai įsisavinama. Jei siūlote daug paslaugų, pagalvokite, kaip struktūrizuoti puslapį. Galbūt jums reikės vieno pagrindinio puslapio, kuriame būtų trumpai aprašytos visos paslaugos ir pateiktos nuorodos į konkrečias verslo paslaugas.
Tinklaraštis (angl. Blog)
Tinklaraščio puslapis - tai puslapis kuriame patalpinti Jūsų parašyti straipsniai. Sukurti tinklaraštį ir rašyti straipsnius susijusius su Jūsų verslu yra geras žingsnis SEO atžvilgiu. Paieškos sistemos vertina tinklapius, kurie reguliariai atnaujina savo turinį. O būtent šią funkciją padeda pasiekti reguliarus straipsnių rašymas. Tinklaraščio pildymas, paieškos varikliams suteikia patikimumo apsektą, kuris yra ypač svarbus, norint reitinguotis Google rezultatų viršuje.
Straipsnio tema turi atitikti bendrą svetainės tematiką. Pavyzdžiui, jei pardavinėjate sportinius batus, galite parašyti straipsnį "Top 5 bėgimo batai, bėgimui asfaltu" ar pan. Sukurkite vidines puslapių nuorodas, kurios vestu į Jūsų parduodamus bėgimo batus. Rekomenduojamas straipsnių ilgis - nuo 600 žodžių.
Privatumo politikos puslapis
Egzistuojant GDPR reikalavimams, svetainėse privalo būti privatumo politikos puslapis. Šis puslapis padeda lankytojams suprasti, kaip Jūs tvarkote jų asmeninius duomenis. Privatumo politikoje pateikiama tokia informacija kaip - slapukų. el.pašto, rinkodaros naudojimas ir kita.
Puslapiai, kuriuos verta turėti svetainėje
D.U.K. puslapis
Jei pastebite, kad vartotojai užduoda panašius ar pasikartojančius klausimus, Jums vertėtų sukurti dažniausiai užduodamų klausimų (D.U.K.) puslapį. Taip klientams padėsite lengviau surasti atsakymus į rūpimus klausimus, bei taupysite savo laiką, nes nebereikės atsakyti į tuos pačius klausimus skirtingiems klientams.
Atsakant į dažniausiai užduodamus klausimus būkite nuoširdus bei informatyvus. D.U.K. atsakymai gali paskatinti vartotoją įsigyti Jūsų paslaugą/prekę.
Svetainės medžio puslapis (Sitemap.xml)
Svetainės medis arba svetainės žemėlapis padeda svetainės puslapiams būti matomiems Google paieškos rezultatuose, bei paieškos sistemoms geriau suprasti tinklapio struktūrą, bei greičiau atrasti naujus puslapius. Įkelkite į sitemap failą visus svetainės puslapius, kurie turėtų būti matomi Google.
Puslapis nerastas (404 klaida)
Šio puslapio pridėjimas nurodys vartotojams, kad nuoroda, kurios jie ieškojo, nebeegzistuoja. Svarbu šį puslapį padaryti suprantamą, su lengvai įskaitomu tekstu.
404 puslapis ne tik informuoja vartotoją apie neegzistuojantį turinį, bet ir gali padėti išlaikyti jį svetainėje. Geriausia praktika – aiškiai paaiškinti situaciją ir pasiūlyti alternatyvas, pavyzdžiui, nuorodą į pagrindinį puslapį, paieškos laukelį arba populiariausių puslapių sąrašą.
Prekių gražinimo puslapis (angl. Refund/Return page)
Prekių grąžinimo puslapis yra svarbus puslapis internetinėje parduotuvėje - jo pagalba, klientams pateikiama aiški ir skaidri pirkimo informacija. Aiški grąžinimo politika gali padidinti klientų pasitikėjimą ir sumažinti abejones dėl pirkimo. Daugelis pirkėjų prieš įsigydami prekę pirmiausia pasidomi, ar bus galimybė ją grąžinti. Jei jūsų grąžinimo sąlygos yra aiškios ir paprastos, klientai jausis saugiau apsipirkinėdami Jūsų el. parduotuvėje.
Šiame puslapyje svarbu pateikti tikslią informaciją apie tai, kokiomis sąlygomis prekės gali būti grąžinamos, per kiek laiko tai turi būti atlikta ir kaip vyksta pats grąžinimo procesas. Reikėtų nurodyti, ar klientams reikia pateikti pirkimo įrodymą, ar taikomas prekių keitimas, kokie produktai nėra grąžinami.
Aiškiai išdėstytas prekių grąžinimo puslapis ne tik palengvina klientų aptarnavimą, bet ir sumažina nesusipratimus bei galimus ginčus.
Pristatymo informacijos puslapis
Pristatymo informacijos puslapis suteikia klientams aiškias gaires apie prekių gavimą. Vartotojai dažnai ieško informacijos apie pristatymo terminus, kainas, galimus pristatymo būdus (kurjeriu, paštomatais, atsiėmimą fizinėje parduotuvėje) ir geografines ribas (vietinis ar tarptautinis siuntimas). Be to, svarbu aiškiai nurodyti, kaip sekami užsakymai, ką daryti, jei siunta vėluoja, ir kokios taisyklės taikomos nemokamam pristatymui.
Karjeros puslapiai
Šis puslapis suteikia potencialiems kandidatams informaciją apie galimas darbo pozicijas, įmonės kultūrą, vertybes ir augimo galimybes. Gerai pateiktas karjeros puslapis padeda ne tik pritraukti naujus darbuotojus, bet ir sukuria gerą darbdavio įvaizdį.
Efektyvus karjeros puslapis turėtų būti aiškiai struktūruotas – jame turėtų būti aktyvių darbo pozicijų sąrašas, informacija apie atrankos procesą, darbuotojų pareigos bei privalumai, kuriuos siūlo įmonė. Taip pat galima įtraukti dažniausiai užduodamus klausimus (DUK) apie darbo sąlygas, nuotolinio darbo galimybes ar tobulėjimo programas. Jei įmonė nuolat ieško naujų talentų, verta pridėti kandidatavimo formą arba el. pašto adresą, kuriuo kandidatai gali siųsti savo CV.
Pabaigai
Kiekviena svetainė yra skirtinga, tačiau tam tikri puslapiai yra būtini, kad ji būtų patogi lankytojams ir atitiktų verslo tikslus. Aiški svetainės struktūra padeda vartotojams greitai rasti reikiamą informaciją.
Be pagrindinių puslapių, tokių kaip Pagrindinis puslapis, Apie mus, Kontaktai, Produktų ar Paslaugų puslapiai, verta įtraukti ir papildomus puslapius, kurie sustiprina patikimumą ir pagerina naudotojų patirtį, pavyzdžiui, Tinklaraštį, D.U.K., Privatumo politiką, Prekių grąžinimo ir Pristatymo informacijos puslapius (jei tai internetinė parduotuvė).
Svarbiausia – sukurti aiškią navigaciją, lengvai suprantamus tekstus ir vizualiai patrauklų dizainą, kad lankytojams būtų paprasta ir patogu naršyti tinklapyje. Gerai suprojektuota internetinė svetainė ne tik padeda pritraukti naujų klientų, bet ir stiprina jūsų įmonės įvaizdį bei didina pasitikėjimą jūsų prekės ženklu.