Adisoft logo
Schema Markup - nematoma, bet svarbi svetainės dalis

Schema Markup - nematoma, bet svarbi svetainės dalis

Paulius Byla 4/2/2025

Naršydami internete mes matome tekstus, paveikslėlius, mygtukus. Bet yra ir kita 'nematoma' svetainės pusė, kurią skaito ne žmonės, o paieškos sistemos. Ši nematoma dalis padeda „Google“ suprasti, ką rodo jūsų svetainė: ar tai produktas, ar paslauga, ar renginys, ar straipsnis. 

Dauguma verslų rūpinasi, kaip jų svetainė pateikiama pačiam lankytojui. Tačiau ne mažiau svarbu - kaip ji pateikiama Google sistemai. Schemos žymėjimas arba dar kitaip vadinami struktūrzuoti duomenys (angl. structured data) suteikia paieškos varikliams papildomos informacijos apie jūsų svetainės turinį.

Šie sprendimai padeda Google geriau suprasti svetainės turinį. Tai gali reikšti didesnį matomumą paieškoje - daugiau paspaudimų, daugiau lankytojų.

Kas yra schema markup?

Schema markup, kitaip struktūruoti duomenys, yra kalba, kurią paieškos sistemos naudoja skaitydamos ir suprasdamos puslapių turinį. Programavimo kalba, kuri padeda paieškos sistemoms geriau suprasti,  apibūdinti ir kategorizuoti puslapių turinį.

Paieškos varikliai yra galingos sistemos, taikančios pažangius algoritmus, tačiau joms vis tiek reikia pagalbos skaitant, atpažįstant ir kategorizuojant turinį. Kodėl? Paieškos sistemos neturi tokių pačių vaizdinių ir intuityvių gebėjimų kaip žmonės. Jos negali matyti paveikslėlio – jos turi jį „perskaityti“.  

Įsivaizduokite, kad schema markup yra kaip produktų etiketės parduotuvėse. Jei jų nebūtų, matytume tik pakuotę - gražų dizainą ir pavadinimą. Etiketėje nurodyta, kas tai per produktas, jo sudėtis, galiojimo laikas, kilmės šalis - visa ši informacija padeda klientui pasirinkti. Lygiai taip pat schema markup padeda Google ir kitoms paieškos sistemoms geriau suprasti, ką skelbia jūsų svetainė.

Schema markup - tai struktūriniais duomenimis pagrįstas kodas, kuris paieškos varikliams perduoda informaciją apie jūsų puslapio tematiką, jo elementus ir tai, kaip vartotojai turėtų matyti internetinius puslapius. 

Kodėl verta naudoti struktūrinius duomenis?

Paprasčiau tariant, Google vertina svetaines, kurios naudoja struktūrinius duomenis. Dėl jų paieškos sistemai tampa lengviau suprasti jūsų puslapio turinį ir pateikti vartotojui tikslesnius, geriau pritaikytus rezultatus.

Kai į tinklapio puslapius įdiegiamas schema žymėjimą, jie ne tik padeda paieškos sistemai „naviguoti“ turinyje, bet ir pateikia aiškias užuominas apie puslapio esmę. Šios užuominos leidžia paieškos sistemai parodyti puslapį vadinamuose išplėstiniuose rezultatuose - SERP (angl. Rich Results). Tai - papildomi duomenys, kuriuos Google ištraukia iš struktūrizuotų duomenų ir parodo šalia paieškos rezultato.

Naudodami Schema žymėjimą, galite padėti lankytojui iš anksto pamatyti papildomą informaciją apie puslapį, pvz.: atsiliepimus. Tai leidžia vartotojui geriau įvertinti, ar verta spustelėti būtent šį rezultatą. Tai taip pat padeda sumažinti atmetimo rodiklį (angl. bounce rate) ir padidinti praleidžiamą laiką puslapyje.

Išanalizavus struktūrizuotų duomenų naudojimą, galite ne tik pagerinti matomumą paieškoje, bet ir sulaukti geresnių pateikimo rezultatų Google paieškoje. Svarbu suprasti: vien schema markup'ai negarantuos pirmos vietos Google – turinys ir svetainės autoritetas vis dar yra vieni svarbiausių faktorių, tačiau schema.org padeda geriau suprasti ir indeksuoti jūsų puslapius, o tai – svarbus žingsnis į priekį. 

Search results appearance when using schema markup(Paieškos rezultatai naudojant struktūrizuotus duomenis)Search results appearance without using schema markup

(Paieškos rezultatai, nenaudojant struktūrizuotų duomenų)

Schema markup kategorijos

Šių schemų negalite pridėti prie kiekvieno žodžio puslapyje. Tačiau, paieškos sistemos atsižvelgė į daugybę kategorijų – todėl galite pridėti schema markup'us atsižvelgdami į Google pateiktas kategorijas.

Populiariausi paieškų varikliai – „Google“, „Microsoft“, „Yahoo“ ir „Yandex“ – susivienijo, kad sukurtų bendrą struktūrizuotų duomenų kalbą, ir sukūrė Schema.org – biblioteką, kurioje visa ši informacija yra sukaupta. Schema.org internetiniame puslapyje galite rasti visą struktūrizuotų duomenų kolekciją.

Visi struktūrizuoti duomenys yra suskirstyti į kategorijas. Štai dažniausiai naudojamos schemos:

  • Creative works: CreativeWork, Book, Movie, MusicRecording, Recipe, TVSeries
  • Embedded non-text objects: AudioObject, ImageObject, VideoObject
  • Event
  • Organization
  • Person
  • Place, Local Business, Restaurant 
  • Product, Offer
  • Review
  • FAQ


Svarbu paminėti, kad viename puslapyje galite naudoti kelias schemas. Pavyzdžiui, jei turite produkto puslapį, galite taikyti review, offer, ir price schemas.

Tam tikros paieškos rūšys labiau skatina tam tikrų Schema žymėjimų atsiradimą paieškos rezultatuose:

  • Ieškai atsakymų į klausimus? Didelė tikimybė, kad pasirodys DUK (FAQ) schema.
  • Domiesi produktais? Google dažnai rodo atsiliepimų (Review) schemą.
  • Ieškai receptų? Bus naudojama Receptų (Recipe) schema.
  • Ieškai naujienų? Panaudojama Straipsnių arba Naujienų (Article/News) schema.


Kitaip tariant, Schema žymėjimo tipas priklauso nuo to, ko ieško vartotojas.

Kaip veikia schema žymėjimas?

Jau išsiaiškinome, kas yra schema.org, kodėl verta jį naudoti visur, kur tik įmanoma, ir kada jie yra rodomi. Dabar apžvelgsime kaip veikia struktūrizuoti duomenys – pasigilinkime techniškai!

Kaip ir bet kuri technologija, ši taip pat reikalauja instrukcijų - teisingos kodo formos. Šiuo atveju tai yra struktūruoti duomenys, dar vadinami schema kodavimo tipais. Yra trys schema žymėjimo kodavimo tipai, bet pats populiariausias ir kaip pats Google teigia - papraščiausias, yra JSON-LD. Kiti du būdai yra senesnės kartos, jų pritaikymas ir gyvendinimas tinklapiuose yra sudetingesnis - juose lengviau padaryti klaidų. 

Kaip galite matyti, su tuo sutinka ir Google – ši paieškos sistema palaiko JSON-LD ir pataria naudoti jį, kai tik įmanoma. 

Norint pasinaudoti schema žymėjimo privalumais, nebūtina mokėti programuoti. Egzistuoja daugybė schema markp generatorių, kurie gali padėti jums sugeneruoti norimą žymėjimą. 

Google recommendations while using schema markup scripts


Populiariausi ir efektyviausi schema markup tipai

1. WebPage. Tai viena iš paprasčiausių Schema formų, kurią galite pritaikyti savo svetainėje. Ji yra universali visam puslapiui ir dažniausiai nereikalauja nuolatinio atnaujinimo. Ši žyma informuoja paieškos sistemų robotus, kad puslapis yra tiesiog tinklalapis, ir suteikia papildomos informacijos apie jį.

webpage schema markup

2. BreadcrumbList. Norėdami paieškos varikliams aiškiai parodyti, kur konkretaus puslapio vieta svetainės struktūroje, galite naudoti šį žymėjimą. BreadcrumbList veikia kaip navigacinis takas – jis rodo, kokius svetainės lygius (puslapius) reikia pereiti, kad patektumėte į konkretų svetainės puslapį. Kiekvienas lygis pažymimas eilės tvarka: pradedama nuo 1 pozicijos, kuri dažniausiai yra jūsų pagrindinis puslapis (t.y. tinklapio pradžia).

Breadcrumbs padeda vartotojui greičiau suprasti, kur tiksliai veda nuoroda, o Google - svetainės architektūrą – tai pagerina tiek vartotojų patirtį, tiek matomumą Google. (PVZ)


breadcrumbslist schema markup

3. Organizational. Šis žymėjimas yra panašus į WebPage žymėjimą – jį paprasta įdėti ir jo nereikia reguliariai atnaujinti. Organization schema naudojama tam, kad Google gautų išsamesnės informacijos apie jūsų įmonę, galėtų ją susieti su kitais šaltiniais. Rekomenduojama pridėti kuo daugiau aktualios informacijos: įmonės pavadinimą, logotipą, adresą, kontaktus, el. paštą, taip pat nuorodas į socialinių tinklų paskyras (pvz., „Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“) – visa tai padeda Google geriau suprasti, kas jūs esate. 

organizational schema markup

4. Article. Jei skelbiate naujienas ar panašaus pobūdžio turinį, verta apsvarstyti Article schemos naudojimą. Šis žymėjimo tipas leidžia paieškos sistemoms suteikti daugiau informacijos apie kiekvieną konkretų straipsnį, o tai padidina tikimybę, kad paieškos rezultatuose bus rodomi papildomi elementai – tokie kaip išvaizdesnė antraštė, publikavimo data ar iliustracijos.

article schema markup

5. BlogPosting. Šis tipas yra labai artimas Article schemai, apie kurią kalbėjome anksčiau. Jei jūsų svetainėje yra tinklaraštis, verta pridėti BlogPosting žymėjimą prie kiekvieno įrašo, kad pasiektumėte tokius pačius rezultatus kaip ir su Article schema - išvaizdesnis paieškos rezultatų vaizdavimas, papildoma informacija (antraštė, data, paveikslėlis) ir didesnis matomumas.

blogposting schema markup

6. FAQPage. Jei turite D.U.K. puslapį, kuriame pateikiami klausimai ir atsakymai, verta įdiegti FAQPage schemą. Pridėjus šį žymėjimą, paieškos varikliai gali tiesiogiai rodyti šiuos klausimus ir atsakymus paieškos rezultatuose. Tai suteikia papildomo turinio iš Jūsų tinklapio paieškos puslapyje ir rezultatams labiau išsiskirti iš kitų.

FAQ schema markup


Kaip pridėti struktūrizuotus duomenis į tinklapio puslapius?

JSON-LD schema įgyvendinamas tiesiogiai puslapio pradiniame kode ir gali būti patalpintas bet kurioje dalyje.

Kaip matysite visuose schema kodų pavyzdžiuose, jie prasideda žyma: <script type="application/ld+json">

Ši žyma nurodo, kad tai yra skriptas. Todėl norėdami įdiegti šį kodą savo svetainėje, turite jį įdėti į puslapio vietą, kuri leidžia naudoti skriptus. Jei tiesiog įklijuosite jį per tekstų redaktorių ar turinio laukelį, jis bus interpretuojamas - kaip paprastas tekstas ir teisingai neatliks savo funkcijos.

Yra įvairių būdų, kaip pridėti JSON-LD skriptus - visai svetainei arba konkretiems puslapiams, priklausomai nuo to, kokią turinio valdymo sistemą (TVS) naudojate ir kaip ji yra sukonfigūruota.

Patikrinkite įvestus struktūrizuotus duomenis

Structured data įkėlimas į svetainę - svarbus pirmas žingsnis, tačiau jei jis bus įdiegtas neteisingai, tai neturės jokios naudos. Todėl labai svarbu patikrinti atliktus pakeitimus ir įsitikinti, kad pakeitimai atitinka numatytus reikalavimus. Net ir mažiausia klaida, pavyzdžiui, praleista kablelis, gali padaryti visą žymėjimą neteisingą – paieškos sistemos tai matys kaip klaidą ir ignoruos žymėjimą.

Schema.org siūlo puikų žymėjimo tikrinimo įrankį, kuriuo galite greitai patikrinti, ar jūsų žymėjimas yra teisingas. Rekomenduojame naudoti kodo ištraukos tikrinimo funkciją - įklijuokite savo parašytą schemą ir iškart matysite, ar ji veikia, dar prieš atliekant pakeitimus tinklapyje. 

Schema markup ir  SEO

Pritaikius shema.org duomenis internetiniuose puslapiuose - paieškos sistemoms tampa lengviau indeksuoti jūsų turinį.

Be to, išplėstiniai rezultatai (rich results) patraukia daugiau dėmesio, nes rodo daugiau informacijos nei paprasti metaduomenys. Jie gali būti rodomi aukščiau, didesniu formatu ir su papildomomis informacinėmis detalėmis – o tai padidina paspaudimų (CTR) skaičių.

Pabaigai

Nors negalime pažadėti, kad Schema žymėjimas padės jūsų puslapiui užimti pirmąją vietą paieškos rezultatuose, jis tikrai gali praturtinti jūsų turinį, padaryti jį aktualesnį interneto vartotojams ir padidinti paspaudimų (CTR) skaičių.

Žinoma, Schema.org nėra galutinis atsakymas į visus SEO klausimus. Yra daugybė kitų veiksnių, kuriuos reikia įvertinti norint įrodyti paieškos sistemoms, kad jūsų puslapiai verti būti paieškos rezultatų viršuje. Tačiau, žvelgiant iš praktinės pusės, panašu, kad Google vertina Schema Markup naudojimą ir prisideda prie teigiamų SEO rezultatų.

Grįžti į tinklaraštį
Adisoft logoodoo logooctober badgesucuri badgeespo crmaward gifokredo gif

Adisoft studija

Paupio g. 50, LT-11341 Vilnius

Bendraukime

linkedin whiteLinkedInfacebook whiteFacebook
©2025. Visos teisės saugomos.
Privatumo politika