Patirtis, Ekspertizė, Autoritetas ir Patikimumas (E-E-A-T)
„Google“ akronimas E-E-A-T paraidžiui verčiasi - patirtis (experience), ekspertizė (expertise), autoritetas (authority) ir patikimumas (trust). Tai SEO metodas, kurio pagalba „Google“ įvertina svetainės turinio kokybę ir patikimumą.
E-E-A-T dalys
E-E-A-T Patirtis nurodo, kiek turinio kūrėjas turi praktinės ar gyvenimiškos patirties, reikalingos nagrinėjamai temai. Pavyzdžiui, produkto apžvalga, kurią pateikė asmuo, asmeniškai išbandęs produktą, atrodys patikimesnė tiek vartotojams, tiek „Google“, palyginti su produkto aprašymu, parašytu autoriaus, neturinčio jokios tiesioginės sąsajos su produktu.
E-E-A-T Ekspertizė nurodo, kiek turinio kūrėjas turi reikalingų žinių ar įgūdžių rašomai temai. Skirtingoms temoms reikalingi skirtingi ekspertizės lygiai ir tipai, kad būtų užtikrintas patikimumas. Pavyzdžiui, kuo labiau pasitikėtumėte: patarimais apie automobilio taisymą, pateiktais kvalifikuoto mechaniko, ar interjero dizainerio, neturinčio jokių žinių apie automobilius?
E-E-A-T Autoritetas nurodo, kiek turinio kūrėjas arba internetinė svetainė yra žinoma kaip pagrindinis informacijos šaltinis, gerai įsitvirtinusi, gerbiama ir patikima savo srityje. Pavyzdžiui, parduotuvės profilis socialiniuose tinkluose gali būti autoritetingas ir patikimas šaltinis sekti informacijai apie skelbiamas nuolaidas.
Patikimumas – E-E-A-T kriterijus, vertinantis svetainės turinio tikslumą, saugumą ir bendrą svetainės patikimumą. Štai keli punktai, pagal kuriuos „Google“ vertina svetainės patikimumą:
- Svetainės apsauga HTTPS – užtikrina, kad duomenys būtų perduodami saugiai.
- Techninių problemų panaikinimas.
- Aiški verslo informacija – pateikiami kontaktai ir kiti svarbūs verslo duomenys.
- Turinio autorių puslapiai – svetainėje turėtų būti aprašyti autoriai, jų kvalifikacija ir patirtis.
- Privatumo politika – būtina pridėti aiškią privatumo politiką, informuojančią vartotojus apie duomenų tvarkymą.
- Patikrintas ir teisingas turinys – turinys turi būti tikslus, be faktinių netikslumų.
Google Search Quality Evaluator Guidelines išskyrė svarbiausią E-E-A-T dalį - patikimumą. Nesvarbu, kokio autoriteto ir kompetencijos gali pasirodyti svetainės turinys, jei nėra patikimumo, jis nebus vertinamas teigiamai “Google”!
Kaip parašyti patikimą SEO turinį?
Naudingo turinio kūrimas
Kokybiško ir vartotojams naudingo turinio kūrimas, didina organinį vartotojų srautą į Jūsų svetainę. O pasitelkdami išorinę SEO strategiją galite sukurti puslapio autoritetą. Ekspertizė ir patirtis atsispindi per jūsų kuriamą turinį. Turinys turi suteikti naudą skaitytojui, pateikti atsakymą į rūpimus klausimus.
Jeigu norite parodyti „Google“, kad Jūsų turinys yra aukštos kokybės, rašydami pasirūpinkite šiais svarbiais aspektais:
- Parašykite kažką naujo - išlaikykite turinio originalumą ir unikalumą.
- Orientuokitės į patirties perteikimą
Praktiniai patarimai kuriant turinį:
- Atlikite išsamią analizę, nagrinėjant pasirinktą temą. Rinkite informaciją iš pirminių šaltinių, taip surinksite vertingų įžvalgų. Šis metodas užtikrina turinio autentiškumą ir originalumą.
- Skirkite dėmesį detalėms. Pateikite išsamią analizę ir praktiškus patarimus. Suteikite savo skaitytojams tai, ko jie negalėtų rasti kitose svetainėse. Pavyzdžiui, kurdami turinį, pridėkite detalias instrukcijas, unikalių nuotraukų bei asmeninės patirties įžvalgų, kurios gali būti vertingos skaitytojams.
- Reguliariai atnaujinkite turinį. Nuolatinis turinio atnaujinimas padeda pasiekti geresnių SEO rezultatų. Be to, atnaujindami turinį, užtikrinsite, kad skaitytojai visada pasiektų naujausią ir aktualiausią informaciją.
- Pridėkite autoriaus informaciją. Pateikdami autoriaus informaciją (t.y. vardą, pavardę ir kt.), prisidedate prie ekspertizės ir patirties E-E-A-T aspektų, taip pat didinate svetainės patikimumą. Sukurkite specialius puslapius, skirtus turinio autoriams, ir aprašykite kiekvieną iš jų. Pridėkite informaciją apie autoriaus patirtį ir įgūdžius tam tikroje srityje. Tai leis skaitytojams žinoti, kad jie skaito patikimą, srities profesionalo parašytą tekstą.
Ryšys tarp YMYL ir E-E-A-T
Kai kurios internetinės svetainės temos gali turėti įtakos skaitytojų asmeniniam gyvenimui, pavyzdžiui: finansams, sveikatai ar saugumui. Tokios temos priskiriamos YMYL „Your Money, Your Life“ („Tavo pinigai, tavo gyvenimas“). Šis turinys turi būti itin aukštos kokybės, kad pateiktų tik tikslią ir patikimą informaciją skaitytojui ir nepakenktų jo gerovei.
YMYL puslapių pavyzdžiai:
- Naujienų puslapiai : puslapiai skelbiantys apie pasaulines naujienas, politiką, mokslą.
- Puslapiai paliečiantys teisinius klausimus: internetiniai puslapiai informuojantys skaitytojus apie balsavimus, siūlantys teisinius sprendimus.
- Finansiniai puslapiai: svetainės, kuriose rašoma apie investavimą, mokesčius, bankininkystę.
- Sveikatingumo puslapiai: svetainės teikiančios informaciją apie mediciną, fizinę ir psichologinę sveikatą.
- El. parduotuvės: visos internetinės svetainės, kuriose galima apsipirkti.
„Google“ taiko griežtesnius E-E-A-T reikalavimus YMYL puslapiams, taip siekiant užtikrinti, kad vartotojai gautų patikimą, saugią ir kokybišką informaciją.
Kuriant YMYL turinį:
- Temas (kurios įeina į YMYL temų spektrą) vertėtų palikti rašyti srities profesionalams/ekspertams. „Google“ siekia pateikti vartotojams turinį, kuris būtų ne tik faktiškai teisingas ir kokybiškas, bet ir sukurtas srities profesionalo bei žmogaus turinčio patirties toje srityje.
- Patikrinkite informacijos šaltinius. Jei radote informaciją tam tikroje internetinėje svetainėje, būtinai patikrinkite, iš kokių šaltinių ji buvo surinkta . YMYL puslapiai negali turėti faktinių klaidų - kitaip nebus teigiamai vertinami „Google“.
- Cituokite pasirinktus šaltinius. Tai gali padidinti autoriteto bei patikimumo lygį skaitytojams.
- Atsiradus naujai informacija - atnaujinkite turinį.
Pabaigai
E-E-A-T principų laikymasis yra esminis veiksnys, siekiant sukurti kokybišką ir patikimą turinį, kuris būtų vertinamas tiek "Google" sistemos, tiek pačių skaitytojų. Ypač svarbu atkreipti dėmesį į YMYL temas, kurios gali tiesiogiai paveikti žmonių finansinę, psichologinę ir emocinę būseną - čia E-E-A-T principai tampa dar svarbesniais faktoriais.
D.U.K.
Ką reiškia E-E-A-T?
E-E-A-T - „Patirtis, ekspertizė, autoritetas ir patikimumas“ (angl „Experience, expertise, authority, trust“). E-E-A-T pagalba „Google“ vertina turinio kokybę ir patikimumą.
Ką reiškia YMYL?
YMYL – „Tavo pinigai, tavo gyvenimas“ (angl. „Your Money, Your Life“). Tai temos, kurios gali turėti įtaką skaitytojo gyvenimui.
Kokios temos įeina į YMYL?
Temos priskiriamos YMYL – medicina, finansai, teisiniai patarimai, naujienų portalai, el. parduotuvės, politika ir kt.